5 Mayıs 2015 Salı

EN SONUNDA IŞGIN ALDIM/ RAVENTLİ KEK/ tatlılar

Bizde ki adıyla "ışgın", suyun öbür yanında "ravent" denen bitkinin iyi gelmediği bir konu yokken çok az satılıp çok az tüketiliyor bildiğim kadarı ile.. Doğu Anadoluyu bilmem ama ben buralarda sadece sağlık için tüketildiğini duydum, hiçbir tarifine de rastlamadım. Bu ekşi limon+erik tadında bitkinin Avrupa ve Amerika'da tatlılarda oldukça yoğun bir yeri olması nedeni ile bir tarifi araklayıp  yorumlayarak değerlendirdim.

Malzemeler; 4 adet yaprak milföy, 4 adet bisküvi, 1 demet ravent, 1 adet elma, 50 gr şeker, 1 adet limon kabuğu rendesi, 2 adet yumurta, 200 gr krema, 2 kaşık un, 1 paket vanilya, 1 kaşık tereyağı, 50 gr pudra şekeri

Raventi soyup küp küp kesin, elmayı da aynı şekilde hazırlayın. Meyveleri limon kabuğu rendesi ve şeker ile karıştırın. Milföy hamurlarını üstüste yarım santim bindirip yapıştırın ve oklavayla açıp yaklaşık 25 cm.lik bir daire kesin. Bu ölçülerde bir fırın kabını yağlayıp ıslatın. Hamuru içine döşeyin. Çatalla delik ler açın. Üzerine önce kırıntı haline getirdiğiniz bisküvileri serpip sonra meyveleri yerleştirin. Bisküviler meyve suyunun hmuru ıslatmasını önleyecektir. Yumurta, vanilya, un ve kremayı çırparak hazırladığınız kremayı en üste dökün. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırına verip 15 dakika  pişirdikten sonra pudra şekeri serpip 7-8 dakika daha pişirince afiyetle yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder