27 Eylül 2012 Perşembe

DOMATESLİ TAZE MAKARNA/ makarna+pilavlar

Malzemeler; 500 gr un, 4 adet yumurta, yarım çay bardağı sızma zeytinyağ, 1 çay bardağı su, 1 çay kaşığı tuz, 2 kaşık biber salçası, 2 adet domates


Ev ve el yapımı makarna nasıl oluyor diye merak ederdim, sonunda denedim ve paylaşıyorum. 2 adet domatesi rendeleyip suyunu iyice süzün. Yumurta, salça, domates püresi, zeytinyağı, su ve tuzu iyice çırpın. Ortasını havuz şeklinde açtığınız una ekleyip 5 dakika yoğurun. Hamuru 4 bezeye ayırıp üzerlerini nemli bir bezle örtün. Yarım saat buzdolabında dinlendirin. Unlanmış satıhda merdaneyle açıp dilediğiniz şekli verdikten sonra bir tepside yarım saat bekletin. Tuz ve sıvıyağ eklediğiniz kaynar suda 8-10 dakika haşlayın. İstediğiniz sosla (ben peynir tercih ettim) servis yapın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder