20 Ocak 2013 Pazar

ASMA YAPRAKLI İÇ PİLAV/ makarna+pilavlar

Allame-i cihan, detaylı ve malzemeli bir tarif bekliyorsanız yanılırsınız. Zaten iç pilav yapmayı herkes bilir. Bol fıstıklı, kuş üzümlü ve baharatlı bu yemek Türk mutfağının demirbaşlarından biridir sonuçta. Ben bir önce yap tığım etli yaprak sarmasından kalan yaprakları bir türlü değerlendiremediğimi ve tekrar sarma yapmaya ener jimin olmadığını farkettiğimde bu fikir aklıma geldi birden. Zeytinyağlı sarma tadını da içeren, ancak pilava do yuran bir tarif çıktı sonuçta. Yaprakları birkaç su yıkayıp tuzunu attıktan sonra kaynar suda haşladım ve ince ince doğradım. Pirinci kavurduktan sonra suyunu salma esnasında yaprakları ekledim, ekşili bir rayihası olan nefis bir iç pilava kavuştum; tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder