20 Ocak 2013 Pazar

SAKIZ KABAKLI KARBONARA/ makarna+pilavlar

Carbonara, bir makarna pişirme biçimi. Genelde krema kullanılır ama aşağıda anlatacağım nedenler yüzün den süt, makarna haşlama suyu ve yumurta sarısı ile hafif ve ipeksi bir sos hazırladım. Ekstra malzeme olarak ta kabak kullandım. 2 yıldır aklımda ve planımda olan gıda intolerans testini yaptırdım sonunda.. Sonuç az malzemeli, ancak önemli bağlayıcılığı olan kısıtlı bir gıda programı olarak önüme geldi. Faydasını görebilmek için buğday ve unu ile inek sütü ve yumurta akını içeren tüm ürünlerden dört ay boyu uzak durmam gerekiyor Anlaşılacağı üzere az olan tatlı tariflerim daha da azalacak, inşallah başarırım.

Malzemeler;
400 gr makarna, 2 adet sakız kabağı, 1 demet dereotu
1 adet yumurta sarısı, yarım bardak süt (benimki keçi!)
yarım bardak haşlama suyu, 50 gr dana jambon veya bacon
tuz, karabiber, zeytinyağı

Tavaya koyduğunuz yağda şerit halinde doğradığınız jambonları kızartıp bir kaba geri çıkarın. Kalan yağda ince halkalar şeklinde doğradığınız kabakları kavurun. Kıydığınız dereotu ile 2-3 dakika daha çevirin. Al den te haşladığınız makarnaları (genelde spagettiden yapılırsa da ben başka cins kullandım) süzüp suyunun bir kıs mını ayırın. Yumurta sarısı, süt ve haşlama suyunu iyice çırpın, baharat ekleyin. Ilınan makarna, sebze karışımı ve jambonları aynı tencereye alıp ateşte yumurta pişmesin diye hızlıca sos ile harmanlayın. Benim gibi sorunla rınız yoksa mutlaka parmesan peyniri serperek servis edin. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder