20 Şubat 2014 Perşembe

SKORDALYA/ BİR MEZE GECESİ/ mezeler

Skordalya; bir Yunan mezesi olup Trakya bölgemizde de biliniyor. Yunan komşularımız bizim kahve mizi, baklavamızı içselleştirirler de bizim neyimiz eksik? Bu çok lezzetli tarif artık benim soframın baş köşesinde, benim tarifim olarak yerini aldı bile.

 
Skordalya'nın yanına kırmızı biberleri közleyip kıyarak sarımsaklı yoğurtla harmanladığım bir meze ekledim. Ayrıca bezelye köfteleri yaptım. Bir bardak haşlanmış bezelyeyi iyice ezip püre haline getir dikten sonra 1 adet yumurtayla karıştırdım. Bir başka kapta 1 bardak un, tuz ve yarım bardak bitkisel sıvı yağı (benimki Ayçiçek yağıydı) iyice harmanladım. Bu iki karışımı kaşar peyniri rendesi ve kıyıl mış yarım demet nane ilavesiyle hamur haline getirdim. Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar hazırla yıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirdim. 180 derecede 20-30 dakika pişirince servise hazır oldu.

Malzemeler; Kabuksuz 1 adet bayat ekmek/ küp halinde kesilmiş, süt, 1 adet kuru soğan, 4-5 adet diş sarımsak, 2 avuç badem, 1 adet limon suyu, zeytinyağı, tuz, karabiber, pul biber, kimyon

Büyük bir kasede bayat küp ekmekleri süt ilavesiyle ıslatın. Kıyılmış sarımsak, soğan ve bademleri  çeşnilendirip az yağ ekleyerek kavurun. Kavurduğunuz harcı, süzüp sıkarak ayırdığınız ekmek içi ile birlikte rondodan geçirin. Karışımın içine limon suyu, zeytinyağı ve baharatları ekleyerek macun hali ne gelene dek bir kez daha rondolayın. Mezeniz hazır, afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder