3 Nisan 2013 Çarşamba

SALSA VERDE SOS ile fırında kuzu eti/ et yemekleri

Aslında bu tarifteki maksat et yemeği değil, sosun kendisi. Salsa verde sos, taze otlarla hazırlanan yeşil bir İtalyan sosudur. Et yemeklerine çok yakışır. Ama bence makarna sosu olarakta çok iyi gider. Evde kemikli kuzu etim vardı. Etleri tuz, karabiber, kırmızıbiber ve zeytinyağı ile birkaç saat marine ettim. Üzerlerini folyo ile kapatıp 260 derecelik fırında 1 saat pişirdim. Sonra folyoyu kaldırıp fırın sıcaklığını 200 dereceye indirdim. 20 dakika sonra nar gibi kızarmış pamuk kıvamında kuzular hazırdı. Nefis salsa verde sos ile servis ettim.

Malzemeler; Birer demet maydanoz, nane ve dereotu,50 gr kornişon turşu, 50 gr kapari, 50 gr ançuez, 1  adet limon suyu, 3-4 diş sarımsak, tuz, karabiber, zeytinyağı, 1 adet haşlanmış yumurta sarısı (sosa pürüzsüz lük vermek için )

Bütün malzemeleri rondoda çekin. Ana yemeğinizin yanında servis edin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder