25 Ocak 2014 Cumartesi

PASTACI KREMASI/ tatlılar

Bir Fransız klasiği olan ve genel geçer çoğu kremalı pastalarda kullanılan "Creme patissiere" i pas tası ile yaparak tarifini vermek istiyordum. Ancak eşimin alıp yemediği-ve olgunlaşa olgunlaşa bir hal olan (ki ben bu meyveyi pek sevmem) Trabzon hurmasını değerlendirmek gerektiği için şimdi önünüze geliyor.

Malzemeler; 1 kilo süt, 100 gr toz şeker, 8 adet yumurta sarısı, vanilya, 50 gr un, 50 gr nişasta

Sütün yarısını şeker ve vanilya ilavesi ile çırpıp şekeri eriterek ısıtın. Bir kaseye yumurta sarılarını, unla nişastayı ve kalan sütü alarak telle iyice çırpın. Sıcak sütten yumurtalı karışıma birkaç kepçe ekleyerek yumurtaları pişirmeden hızlıca karıştırıp malzemeleri alıştırın. Tüm malzemeleri bir araya getirip tekrar ocağa alın. Devamlı çırparak krema kıvamlanana dek pişirin. Eğer yine de topaklanma oldu ise el blenderi ile de çırpıp pürüzsüzleştirin. Kremanız hazır. Eğer pastada kullanacaksanız düz bir tepsiye döşeyin ve kabuk bağlamaması için streç filmle kapatarak kullanım zamanı gelene dek bekletin.


Benim meyveli kremam içinse kremanın yarısını ayırıp 1 kaşık kakao ekleyip karıştırdım. Bir kapta soyup ezdiğim meyvelere bir kaşık şeker ekleyerek pişirdim. Meyveye ufalanmış 8-10 bisküvi ekle dim. Kup kaplarının alt kısmına sade krema, ortasına kakaolu krema, en üstüne ise bisküvili meyve karışımı döşedim. Yumurta akları ise beze yapımı için buzdolabında bekliyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder