2 Ocak 2015 Cuma

MAKARNA SALATASI/ salatalar+zy yemekler

"Aman Işık, makarna salatasını herkes bilir" dediğinizi duyar gibiyim. Ben de değişik malzemelerle çok çeşitli makarna salataları yapmışımdır. Ama şimdiye dek bu kadar lezzetlisini yaratmamıştım. "Kul sıkışmayınca hızır yetişmezmiş" hesabı makarna krizine girdiğim bu öğlen buzdolabındaki tüm malzemeleri çıkarıp aşağıda resmi görülen tabağı uydurdum. Kendisi 1 kişilik olup tarifi 4 kişi üzerinden veriyorum. Sadece halihazırda "pesto so su"nuz olmayabilir, varsın o da eksik olsun! O zaman 1-2 diş sarımsak ilavesi lezzeti tamamlayacaktır.

Malzemeler; 400 gr makarna, 4 kaşık yoğurt, 2 kaşık mayonez, 2 tatlı kaşığı hardal, 2 kaşık pesto sos, 2 ka şık kapari, 5-6 adet kornişon turşu, 2-3 adet közlenmiş kırmızı biber turşusu, 7-8 adet kuru domates

Yoğurt, mayonez, hardal ve pesto sosu çırparak salata sosunu hazırlayın. Yıkayıp tuzunu aldığınız kaparileri, jülyen doğradığınız kırmızı biberleri, dilimlediğiniz kornişonları ekleyin. Kuru domatesleri sıcak suda biraz bek leterek yumuşatın ve kıyıp ilave edin. 10 dakika kadar tuzlu kaynar suda haşlayıp süzdüğünüz zevke keder cinsteki makarnanızı ılıtın. Ardından tüm malzemeleri karıştırdığınızda nefis salatanız hazırdır. Mayonezin yağı, pesto sosun tuzu derken ben yağ ve tuz eklemesi yapmadım. Ancak tadına bakıp ekleyebilirsiniz, afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder