10 Mart 2015 Salı

SOĞUK AVOKADO ÇORBASI/ çorbalar

Çok sevdiğim veya mutfağımıza yeni girmeye başlamış sebzelerle oynamaya ,deneme yapmaya bayılıyorum. Örnek vermek gerekirse her gün kırmızıbiber ile değişik bir tarif deneyebileceğim gibi 2-3 senedir haşır-neşir olduğum avokadoyu dokusuna uygun nasıl değerlendirebilirim diye kafa patlatıp bir tek guacomole'ye esir ol maktan kurtuluyorum. Böylece bir bakıyorum ki; avokado da en sevdiğim sebzelerden biri haline gelmiş.


Yaz yaklaşıyor ve artık öğrendiniz, benim için sıcak mevsimin vazgeçilmezleri soğuk çorbalar ve tatlılar. Avokadodan yaptığım kremalı koyu çorba kıvamındaki bu soğuk başlangıcı ben bayılarak tükettim, deneme nizi öneririm.

Malzemeler; (2 kişilik) 2 adet olgun avokado, 2 bardak su, 2 diş sarımsak, 1 adet çili biber, 1 adet limon suyu, 1 limonun kabuğunun rendesi, 1 parmak zencefil rendesi, tuz, karabiber, bir avuç maydanoz veya dereotu, zeytinyağı, 1 kaşık pekmez

Bütün malzemeleri blender'dan karışım pürüzsüz olana dek geçirin. Sevdiğiniz kıvama göre içine koyduğunuz suyu arttırabilir, içme suyu yerine et veya sebze suyu kullanabilirsiniz. Üzerini içine koyduğunuz otlarla süsle yip servis edin, afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder