1 Mayıs 2013 Çarşamba

YOĞURTLU ÇAĞLA AŞI/ yerel yemekler

Totalde bir baktım ki İtalyan mutfağından neredeyse hiç çıkmıyorum. Canım keyifli bir değişiklik istemişken bir bahar malzemesini kullanmak iyi olur diye düşündüm. Çağla badem ile yapılan yemekler Gaziantep mut fağında kıştan bahara geçişi tam anlamıyla hissettiriyor. Ben de "yoğurtlu çağla aşı"nda karar kıldım. Gaziantep mutfağında yoğurtlu yemekler ağırlıklıdır. Ya pım şeklide hemen hemen aynıdır. Yuvarlamanın minik topları için uğraşmayacağımız için lezzeti kadar yapım kolaylığı açısından da çok isabetli bir karar oldu diye düşünüyorum.


Malzemeler; 500 gr kuzu kuşbaşı et, 1 kg taze badem çağlası, 1 kutu haşlanmış nohut konservesi, 1 adet kuru soğan ( veya 3-4 dal taze soğan ), 3-4 diş sarımsak, 2 bardak süzme yoğurt, 1 adet yumurta, tereyağı, karabiber, tuz, haspir

Çağlalar iriyse ortadan kesip çekirdek kısmını çıkarın. Küçükse sadece saplarını ayıklayın.Üzerini kapatacak kadar suyla yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzün. Eti tereyağında kıyılmış soğan ve sarımsak ile çevirin. Etin rengi dönünce üzerini birkaç parmak geçene dek su ilavesiyle pişirin. Yoğurt ile yumurtayı iyice çırpın. Etin haşlama suyundan alarak sürekli karıştırıp alıştırın. Yoğurtlu karışımı, çağlaları, süzülmüş nohutu ve baharatları ete ekleyerek hep birlikte 2 taşım daha kaynatın. Ocaktan alıp hemen servis yapın. Afiyet olsun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder